sobota 9. července 2016

Plánujeme svatbu aneb jak se stát manželkou a nezbláznit se?

Plánování svatby - s tím mám poměrně čerstvou zkušenost, jsem tak "čerstvá novomanželka", jak jen můžu být.
            Základem pro úspěšné plánování je být vůbec požádána o ruku, u nás to tím překapivě taky začalo. Mám drobnou profesní deformaci, a tak jsem hned po stanovení termínu zarezervovala vše, co jsem myslela, že má být zarezervované - kapela, fotografka, kameraman, místo, ubytování, catering. Mělo to hned několik výhod - zaprvé bylo volné to, co jsme chtěli a zadruhé nám ve většině případů nechali ceník za loňský rok, a tak se nás netýkalo "novoroční zdražování".
            Po první akci "zarezervuj vše, co můžeš" jsem ale s přípravami nikam nespěchala. Zajímaly mě jen svatební šaty, bylo mi jasné, že s mými proporcemi (české ženy mají velká prsa, pochopte!) to nebude snadné. Do salonu jsem přišla třičtvrtě roku před svatbou. Nejprve mi sluníčkové prodavačky sdělily, že ale ještě nemají novou kolekci  a potom se málem vyvrátily, když po přeměření zjistily, že mám mezi dekoltem a zbytkem těla rozdíl 4-5 velikostí. Kde asi udělali soudruzi návrháři chybu? Jaké to překvapení, nikde jsem nepořídila, leda bych chtěla být nevěsta z Oktoberfestu. Šaty jsem samozřejmě nechala šít a byla to nejlepší volba.
           Prstýnky jsme koupili náhodou, když jsme šli na vánoční trhy. Stály dohromady 3 500,-, takže jsem jako správní šetřiví Češi byli nadmíru spokojení. Podobně tomu bylo i u obleku a bot. Za boty a doplňky jsme utratili ďábelskou částku 6 666,-, jestli to nebylo znamení?
           Osudovou chybou, co jsem udělala, bylo zaregistrování na web www.beremese.cz. Rozhodně nejsem typ ženy, která by přispívala na emimino a podobné "čupr weby", a tak mi mělo dojít!, že beremese bude dost podobné. Já jsem teda starej cynik (jak říká moje babička), avšak jestli vy máte trochu víc empatie, tak budete mít jedinečnou možnost politovat nevěsty, kterým neladí barva ubrousků s barvou pom pomů (ano, dnes už je nemají jen roztleskávačky!), a jejichž snoubenci nechápou jejich potřebu ihned ze svatby sdílet selfie na tento bridezillami prolezlý web.Prosím, kdo už nemáte místo mozku svatební kostku, nelezte tam! Tolik pozitivních slečen, které jakmile jim něco nepochválíte přejdou na temnou stranu síly, jinde nenajdete. Každopádně dekorace (v tomto jsem bridezilla byla trochu i já, přiznávám) jsem si povyráběla sama, zabralo mi to sice spoustu času, ale skoro nic to nestálo a neskromně jsem pak přijímala pochvaly.
              Když chystáte svatbu bez koordinátora, hlavně si obalte nervy (pokud nemáte superrychlý spalování, nedělejte to čokoládou!) a sepište si seznam, co si myslíte, že budete potřebovat. Svatbu si naplánujte podle svých (společných) představ a dbejte na jedno: "Hlavně se z toho nepo....!!!"

Žádné komentáře:

Okomentovat